Steeds meer bedrijven adverteren via social media zoals Facebook, Instagram en Twitter. Dit komt doordat deze bedrijven een gigantische database hebben met persoonlijke informatie van de gebruikers. Natuurlijk kan jij hier als ondernemer ook van profiteren mits je er voor betaald (zeer laagdrempelig) en een goede campagne instelt. Een Facebook campagne kan worden ingericht bij bureaus zoals The Next Best Web wanneer dit zelf niet lukt. Mocht je het toch zelf proberen dan zijn onderstaande tips om te adverteren op Facebook.

 

Bepaal je budget

Je weet natuurlijk wie je ongeveer wilt bereiken. Het grote voordeel van adverteren op Facebook is dat dit redelijk nauwkeurig bepaald kan worden. Maar hoe kun je dit nu afstemmen op jouw budget? Wanneer je bang bent dat je kosten te hoog oplopen kun je een maximaal advertentiebudget instellen. Zeker wanneer je meerdere campagnes hebt lopen kan het soms onoverzichtelijk zijn om te zien hoeveel je precies uitgegeven hebt.

 

Bestaande klanten bereiken

Je bestaande klanten moet je beschouwen als je beste vrienden. Deze kun je zelfs bereiken op Facebook. Wie weet is iemand binnen jouw fanbase wel jarig? Hierop kun je precies adverteren zodat je het zo persoonlijk mogelijk maakt. In de Power Editor kun je advertenties voorzien van doelgroeplijsten. Wanneer je deze koppelt aan accounts kan je specifieke mensen bereiken. Meestal heb je vooral zakelijke e-mails tot je beschikking. Daarom is dit helaas niet mogelijk bij iedereen.

 

Houd rekening met mobiele gebruikers

Mobiele gebruikers zijn een doelgroep ansich. Ze willen vaak geen teksten lezen en zijn zeer visueel ingesteld. Daarbij komt het nog dat de advertenties vaak een aparte opmaak moeten hebben om de leesbaarheid te bevorderen.