De zomervakantie is aangebroken. Voor ondernemers en hun klanten is dit vaak een rustige periode. Je hebt wellicht dus tijd om vooruit te werken. Een goede manier om meer bezoekers naar je website te trekken is door interessante blogs te schrijven. Een blogpagina is volgens online marketing bureau We Talk SEO een goede aanvulling op je website om kennis te delen en meer content op je website te creëren. Je kunt vanaf deze pagina branchegerelateerde artikelen delen, maar ook foto’s en video’s.

 

Waar moet je over bloggen?

Een blog schrijven, zo gezegd zo gedaan. Toch blijkt het in de praktijk een hele opdracht te zijn, niet zo zeer het schrijven van de blog zelf, maar meer het bedenken van een onderwerp. Toch zijn er genoeg onderwerpen waar je over kunt bloggen. Je kunt persoonlijke berichten afwisselen met het delen van kennis. Je kunt onderwerpen om over te bloggen opdelen in 3 categorieën:

  • Actualiteit
  • Product- of dienstinformatie
  • Persoonlijke ervaringen/berichten

Actualiteit

Actualiteit biedt altijd verschillende onderwerpen, het maakt niet uit in welke branche je actief bent.

  • Volg het nieuws, gerelateerde blogs en fora
  • Koppel acties of berichten aan feestdagen of de verjaardag van je bedrijf
  • Maak een kalender met belangrijke data voor jezelf, je doelgroep en je onderneming
  • Promoot events waar jouw doelgroep interesse in heeft.

Product- of dienstinformatie

Je eigen producten of diensten zijn een onuitputtelijke bron van informatie en hier kun je veel ideeën uithalen om over te bloggen.

  • Vertel over nieuwe producten of diensten
  • Leg uit wat de voordelen zijn van jouw producten of diensten
  • Laat een filmpje maken over de producten of diensten die je aanbiedt
  • Heb je een webshop? Schrijf een bericht over het bestel/verzendproces
  • Geef tips over jouw diensten of producten

Persoonlijke ervaringen/berichten

Eigen ervaringen en persoonlijke berichten zijn belangrijk voor de afwisseling van de blog.

  • Schrijf over je eigen ervaringen met de dienst of het product
  • Doe je inspiratie op bij een event, weekendje weg of teamvergadering? Deel dit met de bezoekers van je website
  • Goede klantreviews? Deze kun je ook gebruiken om een blogbericht te schrijven

Content kalender

Maak een goede planning. Door een overzichtelijk content kalender te maken heb je een planning voor jezelf. Je weet wanneer je wat moet publiceren en wanneer je de onderwerpen alvast vast legt hoef je hier niet meer lang over na te denken.
Nog een tip; wanneer er een lange tijd tussen 2 artikelen zit kun je er beter voor zorgen dat de lezer de datum van publiceren niet ziet.

Benieuwd naar meer informatie contentstrategie? Kijk eens naar dit artikel