Je bedrijf wil zich gaan starten met richten op de lokale regio, maar hoe ga je dit aanpakken? Het belangrijkste om te doen is om het juiste vooronderzoek te doen. Op deze manier kom je erachter hoe je dit moet gaan aanpakken. Met het juiste vooronderzoek en de juiste middelen ben je van een nobody zomaar het bedrijf uit de regio. In dit artikel gaan wij je uitleggen op verschillende manier en hoe je verschillende externe communicatiemiddelen kan bespelen om naam te gaan maken in de omgeving.

 

Wat is het verhaal van je bedrijf

Het is hetgeen hoe je bedrijf zich heeft ontwikkeld op de markt en hoe het is gekomen tot waar het nu is. De klant is vaak geïnteresseerd naar het ontstaan van je bedrijf en wat je bedrijf doet. Heb jij bijvoorbeeld een mooi ondernemersverhaal hoe je gestart bent en hoe je stappen hebt gemaakt of heb je het bedrijf overgenomen van je overleden opa en bestaat het al jaren. Het zijn verhalen waar de klant interesse zal tonen dus ook goed klanten zal trekken.

 

Video content zorgt ervoor dat je merk onthouden wordt

Een zeer effectief middel van content verspreiding is: video content. Social media houdt van video er wordt volop in getagd, het wordt massaal gedeeld en het verspreid zich snel. Het is dus een super goed idee om een leuke bedrijfsfilm te maken en dat hoeft echt niet duur te zijn. Wanneer je een sterke bedrijfsvideo laat maken gaat dit als een lopend vuurtje over het internet, plaats het op social media, zet het op je website noem het maar op. Zo zorg je ervoor dat je jezelf op de kaart zet en zo komt iedereen in de regio wie jij als bedrijf bent.

Een ander effectieve vorm van video marketing is een media hologram voor in je winkel of in je stad. Deze hologram zal ontzettend de aandacht trekken van een hoop mensen omdat het nog redelijk nieuw en spannend is.

 

Zorg dat mensen dichtbij fan van je worden

Fan van een bedrijf is iets wat een zeker optie is. Denk er maar is over na je hoort heel veel over influencer marketing etc. Maar jouw ambassadeurs kunnen ook gewoon op straat lopen in jouw stad. De beste ambassadeurs die je hebt zijn namelijk je klanten die een goed woordje voor je doet. Bijvoorbeeld wanneer er een verjaardag is en een van je klanten vertelt aan de 30 gasten op die verjaardag even over het bedrijf is het woord zo weer verspreid. Je kan dit combineren met bijvoorbeeld een winactie als mensen jouw post delen op facebook kunnen ze iets winnen. Dit is een soort marketingstrategie die altijd goed uitpakt

 

Samenwerken is de beste optie

Je bent net een nieuwe kledingwinkel gestart in het centrum en wilt graag reclame maken. Dit kan je ook doen met de hulp van andere bedrijven. Deel bijvoorbeeld je flyers uit aan de lokale kapper en vraag of hij of zij soms je naam even wil laten vallen aan je doelgroep. En als wederdienst leg jij flyers van de kapper neer en post je wellicht iets op social media voor de kapper. Samenwerken is winnen.