Promotie is een belangrijk onderdeel van de marketingactiviteiten van iedere onderneming. De promotie zet het bedrijf namelijk op een unieke manier op de kaart. Via de promotie probeer je op een leuke of inspirerende manier in het hoofd van jouw potentiële klanten en partners te komen. Dit klinkt echter makkelijker gezegd, dan dat het gedaan is. De promotieactiviteiten kunnen namelijk zomaar niet aanslaan bij het grote publiek. De effecten van de promotie zullen in dit geval minimaal zijn. Je kunt het daarom over het algemeen beter op safe spelen. Door op een manier te promoten die altijd aanslaat weet je ook altijd dat de promotieactiviteiten een positieve impact zullen hebben. Benieuwd naar deze vormen van promotie? Lees dan snel verder. In deze blog vertellen we je er namelijk meer over!
Sponsoring
Door evenementen en activiteiten te sponsoren zit je eigenlijk altijd goed als het gaat om promotie. Er is namelijk bijna geen manier van sponsoring te bedenken die een bedrijf kan schaden. De enige schadelijke vormen van sponsoring vinden plaats als er een partij wordt gesponsord waar de potentiële eindklant of partner bezwaren tegen heeft. Denk hierbij aan de ethische problemen die mensen hebben met bijvoorbeeld de sponsoring van het WK voetbal in Qatar. Sponsoring werkt overigens zowel voor grote als voor kleine bedrijven. Kleine bedrijven kunnen in dit geval beter lokale en kleinschalige evenementen sponsoren. Zo bereik je de mensen om jouw bedrijf heen en zul je in de omgeving een positieve indruk achterlaten. Voor grotere bedrijven kan de sponsoring van kleine evenementen interessant zijn, maar over het algemeen zal men meer merken van de sponsoring van een groot evenement!
Branding op elektrische leaseauto’s
Een unieke manier om jouw bedrijf op een positieve manier te promoten is middels de branding op elektrische leaseauto’s. Als een van jouw personeelsleden op een buurtbarbecue komt aanrijden in een Skoda Enyaq met jouw logo op de zijkant van de auto, dan zal iedereen op de barbecue dit zien. De positieve indruk die jouw bedrijf achterlaat zal onbetaalbaar zijn. Je laat namelijk zien dat jouw onderneming graag een steentje bijdraagt aan het oplossen van het klimaatprobleem. Dit geldt trouwens op de buurtbarbecue, maar misschien nog wel in grotere mate bij (potentiële) partners. Wanneer een van de salesmedewerkers het bedrijventerrein oprijdt in een Kia EV6, dan zal het gesprek een stuk beter beginnen!
Comments are disabled for this post.