Mensen zijn tegenwoordig een beetje schuw voor advertenties van merken. Daardoor zullen merken steeds nieuwere manieren moeten vinden om hun geloofwaardigheid te kunnen behouden. Merken gaan steeds meer gebruik maken social Influencers om hun producten of diensten aan de man te brengen.
Influencers zijn personen met een grote, actieve achterban op social media. De Influencers hebben een bepaalde geloofwaardigheid opgebouwd en daardoor worden zij eerder gelooft dan dat er weer een advertentie verschijnt over het zoveelste kleurrijke paar sokken. Influencer marketing is een grote trend over de hele wereld en racet alle andere marketingstrategieën voorbij. Alle merken zijn aan het investeren in Influencer marketing om zo hun merk imago te vergroten.
De onderlinge competitie daarentegen is redelijk breed. Er zijn veel bedrijven met dezelfde doelgroep. Daarom is het belangrijk om authentieke content te creëren zodat je jouw doelgroep goed kan targetten. Merken realiseren ook dat het maken, bijhouden en controleren van een campagne redelijk lastig kan zijn.
Het is veel werk, de opzet maken en het optimaliseren van de campagne. En als je er weinig tot geen verstand van hebt dan zal dat ook een probleem vormen.
Meer informatie vind je op deze Influencer Agency met haar eigen Marktplaats.
Comments are disabled for this post.