Iedere ondernemer is ergens begonnen, met een idee. Hoogstwaarschijnlijk wil jij het verschil maken, een positieve impact creëren en mensen helpen. Vanuit een bepaalde drive heb je besloten om te ondernemen. Je doet namelijk wat je leuk vindt en waar je energie van krijgt. Vaak wordt er dan minder snel aan omzet en winst gedacht, maar dit is wel ontzettend belangrijk. Zonder omzet heb je namelijk geen bedrijf. Daarom geven we je in dit blog een aantal tips waarmee jij meer omzet creëert. Lees snel verder.

 

Blijf gebruik maken van E-mail 

Één van de meest winstgevende vormen van marketing is e-mail marketing. Deze vorm van marketing bestaat al jarenlang, maar is nog steeds een van de meest effectieve manieren om in contact te komen en te blijven met je doelgroep. Je kunt op deze manier heel eenvoudig de klantwaarde verhogen. Houd hierbij wel rekening met het feit dat je continu moet meegaan met de trends. Je kunt niet meer alleen een nieuwsbrief versturen en verwachten dat je meer omzet gaat genereren. Nee. Er moet een strategie achter. Gelukkig zijn er genoeg marketing partijen die je hierbij kunnen helpen!

 

Verkoop meer bij dezelfde klant

Een herhalingsaankoop stimuleren is meer waard dan een nieuwe klant. Het werven van nieuwe klanten kost namelijk veel tijd en geld, ze moeten namelijk nog door je hele marketing funnel. Heb je eenmaal een klant binnen? Dan wordt meestal de focus snel verlegd naar het vinden van nieuwe klanten. Hier gaan veel ondernemers de mist in. Uit bestaande klanten valt namelijk nog ontzettend veel omzet te behalen. Bouw een band met ze op, deel je kennis en ervaring en zorg dat zij ook onderdeel van je onderneming worden. Deze groep vertrouwt jou namelijk al en ze weten wat jij ze kunt bieden.

 

Blijf werken aan je website 

Veel ondernemers maken aan het begin een website en kijken er vervolgens jaren niet meer naar. Dit komt waarschijnlijk ook omdat je hier geen tijd meer voor hebt. Dit is erg zonde, want je website is je online visitekaartje. Alles gebeurd tegenwoordig online. Bespreek daarom met je personeel en klanten wat er verbeterd kan worden. Zorg dat je jouw website zodanig inricht dat het voor klanten ontzettend eenvoudig is om te kunnen converteren. Het moet klanten ook uitnodigen om verder te kijken.

 

Ben je al online vindbaar?

Zoals we al eerder hebben aangegeven, gaat tegenwoordig bijna alles online. Daarom is het natuurlijk ook belangrijk dat jij online vindbaar bent. Hierbij dient er wel onderscheid gemaakt te worden tussen push- en pull marketing. Een combinatie van beide is uiteindelijk waar je naartoe wilt groeien.